Kohteleeko Suomi kaltoin ulkomaalaistaustaisia isoäitejä?

Venäjä teki aloitteen tavaraliikenteen kansainvälistymisestä ja jätti nootin tammikuussa Suomelle.

Ulkoministeriön Venäjän yksikön päällikkö Jaana Teckenberg vahvistaa nootin ja kertoo, että Suomi valmistelee parhaillaan myönteistä vastausta Venäjälle. Asiasta kertoo UV päätoimittaja Harri Manskinen 5.helmikuuta 2011. otsikolla ”Rajayhteys Imatralta Svetogorskiin kansainvälistyy” 

 Imatran ja Venäjän välinen rautatieyhteys kansainvälistyy. Uusi status koskee tavaraliikennettä. Ratayhteyden statuksen muuttuminen on merkittävä askel Imatran rajanylityspaikalle. Se on myös tärkeä alueen elinkeinoelämälle, joka on ajanut muutosta yhdessä Imatran kaupungin kanssa.

Kun tavaraliikenne myös raiteilla kansainvälistyy ja sitä kautta lisääntyy, Imatran logistinen asema kohenee huomattavasti.

Kaupungin johtaja Pertti Lintunen on iloinen noottien vaihdosta. –Erityisen tärkeä tämä on elinkeinoelämälle.Tämä voi avata jotakin sellaista, mistä me emme edes vielä tiedä.

Tavaraliikenteen kansainvälistyminen on osa laajaa rajalogistikkahanketta. Siihen liittyy myös kaksoisraiteen rakentaminen Imatran ja Luumäen välille. Kaksoisraide on valmistelussa liikenne-ja viestintäministeriössä."

 

- Milloin tavaraliikenteen ohella saadaan myös nopea matkustajaliikenne Imatran ja Svetogorskin välille? Olisi hienoa!

 

 

 

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (4 kommenttia)

Käyttäjän erlandsalo kuva
Erland Salo

Nopea matkustajaliikenne saadaan silloin, kun naapuri on siihen valmis.

Käyttäjän viovio kuva
Viola Heistonen

Erland Salo,
- matkustajaliikenne onnistuisi tietenkin vasta molempiem maitten sopimiksella, mutta se helpottaisi matkustajien/matkailijoiden yhteyksiä molempiin suuntiin..

Antti-Pekka Mustonen

Asia on kannatettava, jos:

- se vähentää maantiekuljetusten määrää
- transitoliikenteestä rautateitse jää rahaa Suomeen.

Nämä seikat eivät ole itsestään selvyyksiä, kun suomalainen päättäjä toimii venäläisen kanssa. Valitettavasti.

Käyttäjän viovio kuva
Viola Heistonen

Antti-Pekka Mustonen,
- äskenhän meillä oli keskustelu blogissani just transitoliikennestä ja rekkajonoista Vainikkalassa. Oikeassa olette, että se vähentäisi maantiekuljetusten määrää ja olisi edullista..
Epäselvyys ja epävarmuus on jo mitalin toinen puoli.., valitettavasti

Toimituksen poiminnat

Tämän blogin suosituimmat kirjoitukset